Monday, June 25, 2012

CSR | Corporate Social Responsibility 5 | Would the CSR policies of an organization influence your decision to use their products or services? Why or why not?


Would the CSR policies of an organization influence your decision to use their products or services? Why or why not?


























Student responses will vary. Many people are aware and respond to organizations decision to act in a socially responsible manner by patronizing them. The consumers who are conscience of a corporation’s charitable donations, or environmentally friendly practices are very likely to have a positive impression of the company and therefore purchase items from them. On the other hand, some consumers simply care about the lowest possible price.


Source: Ghillyer_Business Ethics A Real World Approach 2e

1 comment:

  1. CSR merupakan perspektif internal perusahaan untuk eksternal dan sebagai membangun interaksi dengan para stakeholdernya.

    banyak bentuk yang dilakukan perusahaan untuk melakukan kegiatan CSR. namun, tidak banyak dari customer yang justru sadar akan hal ini.
    terkadang ada customer yang secara sadar dan sukarela turut mendukung kegiatan csr perusahaan. akan tetapi, ada juga customer yang istilahnya "masa bodoh" dengan program perusahaan.

    Saya melihat bahwa, CSR yang diprogramkan perusahaan justru akan berdampak pada keputusan customer untuk membeli barang. Oleh sebab itu, untuk mendapat dukungan dari customer, maka sebaiknya perusahaan mengkounikasikan secara jelas tentang program CSR mereka.

    ReplyDelete